Tacirler Yatırım, model portföyündeki ağırlıkları ve hedef fiyatları revize etti
Tacirler Yatırım model portföyünü güncelledi, takip ettiği hisselerdeki hedef fiyatlarını yatırımcılarla paylaştı.
Tacirler Yatırım model portföyünü güncelledi, takip ettiği hisselerdeki hedef fiyatlarını yatırımcılarla paylaştı.
Paylaştığı rapor şu şekilde:
Coca-Cola’yı model portföyümüze ekliyoruz
Coca-Cola İçecek için hedef fiyatımızı, güçlü performans ve büyüme hedefleri doğrultusunda pay başına 672,00 TL olarak yeniliyoruz. 12 aylık hedef fiyatımız %66 getiri potansiyeline işaret ederken, AL tavsiyemizi sürdürüyoruz. Değerlememizin ana katalizörleri; i) yüksek gıda enflasyonu ve güçlü iç pazar talebi, ii) efektif büyüme stratejisi ile yeni pazar kazanımları, iii) ihracat satış hacimlerinde güçlü görünüm ve iv) güçlü operasyonel büyüme ile iyileşen karlılık marjları olarak öne çıkmaktadır. 2023T dönemi tahminlerimizde CCOLA, 6,0x FD/FAVÖK ve 11,3x F/K, 2024T dönemi tahminlerimizde ise 3,4x FD/FAVÖK ve 5,8x F/K çarpanından işlem görmektedir. Değerlememizdeki ana katalizörleri de dikkate alarak, CCOLA’yı %20 ağırlıkla model portföyümüze dahil ediyoruz.
Model portföyümüzdeki ağırlıkları revize ediyoruz… MGROS'u çok beğenmeye ve model portföyümüzde en yüksek ağırlıkla tutmaya devam ederken, yeni bir şirket eklenmesi nedeniyle model portföy aritmatiği gereği ağırlığını %30'dan %25'e düşürüyoruz.
Model portföyümüzde yer alan LIDFA ve DESA için güçlü beklentilerimiz devam etmekle birlikte yeni bir şirketin modelimize dahil olması nedeniyle portföydeki ağırlıklarını düşürüyoruz. Model portföyün aritmetiği ve BIST-100 endeksi dışındaki hisse ağırlığını uzun vadeli yüksek oranda taşımak istemediğimiz için de portföy ağırlığında güncellemeye gidiyoruz.
- MGROS – Migros’un model portföydeki ağırlığını %30’dan, %25’e,
- LIDFA – Lider Faktoring’in model portföydeki ağırlığını %15’ten, %7,5’e,
- DESA – Desa’nın model portföydeki ağırlığını %15’ten, %7,5’e revize ediyoruz.
MGROS: 2024 yılında enflasyonun hala yüksek kalacağını tahmin ederken, özellikle son yıllarda gıda enflasyonu/manşet enflasyon oranının oldukça arttığını ve gıda enflasyonunun manşet enflasyondan yüksek olma eğiliminin bir trende dönüştüğünü izliyoruz. 2024 yılının özellikle ilk 6 ayında enflasyonun yüksek seyredecek olması nedeniyle, gıda perakendelerinin bu durumdan avantajlı kalmayı sürdüreceğini düşünüyoruz.
Mevcut makroekonomik düzlemde gıda perakendeciliği sektörünün yatırımcıların birikimleri için bir gıda enflasyonu/manşet enflasyon dönüşüm makinesine dönüştüğünü ve iyi yönetilen şirketlerin bunu başardığını gözlemliyoruz. Diğer taraftan, Türkiye’nin kronikleşen tarım ve gıda ürünleri üretimi problemi nedeniyle, yıllık bazda gıda enflasyonunun uzunca bir süre daha manşet enflasyondan yüksek kalacağını tahmin ediyoruz.
MGROS’un online taraftaki başarısı ve bu alanda rakiplerine kurduğu açık ara üstünlüğü özellikle büyük şehirlerde fark yaratırken, fiyat politikalarındaki son yıllarda gerçekleştirdiği değişim, Mion projesi gibi katalizörlerle şirketin yıllık olarak yüksek tek haneli reel büyüme gerçekleştirebileceğine inanıyoruz. Şirketin net nakit pozisyonunu da kredi faizlerinin arttığı dönemde çok önemli bir avantaj olarak görüyoruz. Türkiye’de en iyi yönetilen gıda perakendesi şirketi olduğunu düşündüğümüz MGROS’un model portföyümüzdeki %25 olarak revize ediyoruz.