TAV gözünü İran'a dikti

TAV Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Şener, "Yurt dışında, özellikle Orta Doğu'da büyük bir sıkıntımız yok. Geciken ödemeler olabiliyor ama bu bölgede paranız kalmaz" dedi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

TAV Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Sani Şener, "Yurt dışında, özellikle Orta Doğu'da büyük bir sıkıntımız yok. Geciken ödemeler olabiliyor ama bu bölgede paranız kalmaz. Çünkü bütçe disiplinine çok hakimler ancak bundan sonrası için yatırımlarda kısıtlamalara başladılar tabii ki" dedi. 


Son dönemde yurt dışında kazandıkları ihalelerle uluslararası platformlarda adından söz ettiren TAV Grubu, milyar dolarlık ihaleleri başarıyla bitirerek Orta Doğu başta olmak üzere dünyanın çeşitli bölgelerinde başarılı işlere imza atıyor.


AA muhabirine, devam eden projeler ve gelecek döneme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Şener, Bahreyn'de kazandıkları 1,1 milyar dolarlık terminal ihalesi ve son dönemde büyük montanlı ihaleleri almalarındaki motivasyon hakkında şunları kaydetti:


"TAV Havalimanları ve TAV İnşaat olarak havalimanı işletmeciliği ve yapımında dünyanın önde gelen firmalarındanız. Ancak coğrafi ve kültürel yakınlık bizi Orta Doğu'da daha fazla büyüttü. Bahreyn'le birlikte şu ana kadar Körfez İşbirliği Ülkeleri'nin (GCC) beş tanesinin havalimanlarını yapıyor olacağız. Bu bölgede tanınırlığımız, bilinirliğimiz ve seçilebilirliğimiz çok arttı. Büyük ihaleleri kazanabilmek için teknik ve insan kaynakları olarak çok güçlü olmalısınız. Mühendislerimiz, işletmecilerimiz ve finansçılarımız çok çok iyiler. Teknikalitemiz çok yüksek, araştırma ve geliştirmeye çok önem veriyoruz. Elemanlarımızın sürekli eğitimi çok önemli. Bir de ortaklıklarımızdaki başarı bizi buralara getirdi.


Güneydoğu Asya, Kuzey Amerika, Afrika ve İran pazarı


Şener, TAV olarak milyar dolarlık projeler üstlenmelerinin hem şirkete hem de Türkiye'ye bakışı nasıl etkilediğine ilişkin soru üzerine, Türkiye'yi küresel pazarlarda çok iyi temsil ettiklerine inandıklarını belirtti.


"Aldığımız riskler hep yönetebileceğimiz riskler oluyor. Bu konuda stratejimiz çok açık; finansal ve operasyonel kapasitemizin dışında kalan herhangi bir işe kesinlikle girmiyoruz" diyen Şener, yurt dışında devam eden projelerdeki son durum hakkında da bilgi verdi.


Şener, yurt dışında, özellikle Orta Doğu'da büyük bir sıkıntıları bulunmadığına dikkati çekti.


Burada geciken ödemelerin olabildiğini ifade eden Şener, "Ama bu bölgede paranız kalmaz. Çünkü bütçe disiplinine çok hakimler ancak bundan sonrası için yatırımlarda kısıtlamalara başladılar tabii ki" diye konuştu.


Şener, "Önümüzdeki dönemde yurt dışında yeni projeler olacak mı? Ön hazırlıkları olan ihaleler var mı?" sorusunu ise "Yurt dışında bütün dünya pazarımız. Özellikle Güneydoğu Asya'da projeleri takip ediyoruz. Ancak yeni stratejimiz gereği biz servis şirketlerimizle de dikey büyüme yapacağımızdan dolayı, Kuzey Amerika ve Afrika'da da proje takip ediyoruz. İran'ın iyi bir pazar olacağını düşünüyorum" şeklinde cevapladı.


Şener, "İran'a ambargoların kaldırılması, TAV'a yeni iş imkanları sağlar mı? Rusya ile ilişkilerdeki bozulmaya çözüm olur mu?" şeklindeki soruyu da şöyle yanıtladı:


"Türkiye ve Rusya stratejik olarak aynı bölgede ve birbirlerine muhtaç. Onun için oradaki sorunun uzun vadeli sürmeyeceği kanısındayım. Ülkemiz sorunlu ancak bir o kadar da değerli bir coğrafyada bulunuyor. Sorunların çözülmesiyle Türkiye'nin bölgedeki tüm ülkelerle ticaretinin ve iş hacminin daha da artacağına inanıyorum."


TAV İnşaat'ın üstlendiği projelerin kontrat bedeli 18,3 milyar doları aştı


Engineering News Record (ENR) listesinde havalimanı inşaatı alanında 2014 yılından sonra 2015’te de dünyada birinci sıradaki yerini koruyan TAV İnşaat'ın bugüne kadar üstlendiği projelerin kontrat bedeli 18,3 milyar doları aştı.


Havalimanı tasarımı, yapımı ve finansmanına odaklanarak, bu alanda tüm dünyada seçilen, tercih edilen ve önerilen bir marka haline gelen TAV İnşaat'ın tamamladığı 550 bin metrekarelik Hamad Uluslararası Havalimanı Yolcu Terminali İnşaatı dışında, devam eden havalimanı projeleri arasında Birleşik Arap Emirlikleri'nde Abu Dabi Havalimanı Midfield Terminali, Suudi Arabistan’da Riyad King Khaled Havalimanı Terminal 5, Cidde King Abdülaziz Havalimanı Uçak Bakım Hangarları ve Umman’da Maskat Havalimanı Altyapı İşleri yer alıyor.


TAV İnşaat, gerçekleştirdiği yüksek katlı projeleriyle de tanınıyor. Bu projelerin başında Dubai'deki425 metre yüksekliği ile bölgenin en yüksek binalarından biri olan Marina-101 Hotel and Residences projesi ve 279 metre yüksekliğe ulaşan, 4 kuleden oluşan Damac Towers by Paramount projeleri bulunuyor.


TAV Havalimanları


Dünyanın önde gelen havalimanı işletmecilerinden TAV Havalimanları, Türkiye'de İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas Bodrum ve Gazipaşa Alanya havalimanlarını işletiyor.


TAV, yurt dışında ise Gürcistan'ın Tiflis ve Batum, Tunus'un Monastır ve Enfidha-Hammamet, Makedonya'nın Üsküp ile Ohrid, Suudi Arabistan'ın Medine ve Hırvatistan'ın Zagreb Havalimanı'nda faaliyet gösteriyor.


Holding, duty free, yiyecek-içecek hizmetleri, yer hizmetleri, bilişim, güvenlik ve işletme hizmetleri gibi havalimanı operasyonunun diğer alanlarında da yer alıyor.


Bu çerçevede TAV Havalimanları, Letonya'nın Riga Havalimanı'nda da duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanların işletmesini gerçekleştiriyor. Şirket 2015'te iştirakleriyle birlikte 780 bin uçak seferine ve 102 milyon yolcuya hizmet sundu.

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar