TAV - TAVHL Havalimanları hisse yorumu ve teknik analizi
İş Yatırım, şirket değerlendirmesinde TAV için hisse hedef fiyatını 24,80 TL'den 31,55 TL'ye yükseltti. Aracı kurum, TAVHL hissesi için 'AL' tavsiyesini ise korudu.
Abone olİş Yatırım'ın konu ile ilgili raporunda şu değerlendirme yapıldı:
"TAV Holding Kapanış (TL) : 23.12 - Hedef Fiyat (TL) : 31.55 - Piyasa Deg.(TL) : 8399 - 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 32.77 v TAVHL TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 36.46 Analist: [email protected]
4Ç20 zararı beklentilerin üzerinde TAV 4Ç20’de bizim 57 milyon ¬, piyasanın ise 58 milyon ¬ net zarar beklentisinin üzerinde pandemi nedeniyle alınan seyahat kısıtlamalarıyla zayıflayan yolcu trafiği sonucu 84 milyon ¬ net zarar açıkladı. Şirket 4Ç19 ise AHL’nin erken kapanmasına ilişikin telafi ödemesinin katkısıyla 223 milyon ¬ net kar açıklamıştı. Net zarar tahminimizdeki sapma 4Ç20’de kaydedilen 35 milyon ¬ tutarındaki değer düşüklüğü zararından kaynaklanmaktadır.
Konsolide satış gelirleri 4Ç20’de bizim beklentimizle uyumlu, piyasa beklentisinin biraz üzerinde yıllık bazda %56 düşüşle 73 milyon ¬ olarak gerçekleşti. 4Ç20 FAVÖK rakamı ise genel anlamda beklentilere parallel 4Ç19’deki 46 milyon ¬’dan 5.7 milyon ¬’a geriledi. Beklentiden kötü gerçekleşen net zarar rakamına sınırlı olumsuz piyasa tepkisi görebiliriz. Konsolide satış gelirleri 4Ç20’de yolcu trafiğindeki %66 düşüş neticesinde yıllık bazda %56 gerileme ile 73 milyon ¬’ya azaldı.
4Ç20’de Havacılık gelirileri %75, Duty Free ve Catering gelirleri ise %72 düştü. Yolcu başına duty free harcaması pandemide yolcu profilinin değişimi sonucu 4Ç19’deki ¬7.5’den 4Ç20’de ¬9.7’e ulaştı. Yer Hizmetleri (%37 düşüş) ve Software (%8 düşüş) gelirleri pandeminden görece daha az etkilenen segmentler oldu.
Nakit faaliyet giderleri 4Ç20’de iş hacminin azalması ve personel giderlerinde (ücretsiz izin ve kur etkisi nedeniyle %37 düşüş) yıllık bazda %44 düşüşle 67 milyon ¬’ya geriledi. 4Ç20’de amortisman ve itfa giderleri Tunus ve Bodrum havalimanlarında kaydedilen toplam 35 milyon ¬ tutarındaki değer düşüklüğü nedeniyle yıllık bazda iki katından fazla arttı.
Tüm bunlar neticesinde toplam faaliyet giderleri ise 4Ç20’de yıllık bazda %16 düştü. Net borç pozisyonu (50 milyon ¬ Eurobond dahil) 9A20 sonundaki 882 milyon ¬’dan ve 2019 soundaki 814 milyon ¬’dan 2020 sonunda 961 milyon ¬’ya arttı. TAV’ın İstanbul Atatürk Havalimanı’na ilişkin telafi ödemesinin ikinci taksidi olan 196 milyon ¬’yu 1Ç21'de tahsil etmesini bekliyoruz.
TAV 2020’de 37 milyon ¬ yatırım harcaması yaptı (2019 : 70 milyon ¬) Şirket yatırımcı ilişkileri sunumunda 2021 yılına ilişkin beklentilerini paylaşmadı. Ancak şirket yönetimi avantajlı kısa mesafe ve tatil uçuşlarının ağırlıklı olduğu havaalanı portföyü nedeniyle sınırılar açıldıktan sonraki hızlı toparlanmada avantajlı konumda olduğuna inanıyor.
Tunus borç yapılandırmasının yakın zamanda tamamlanmaı bekleniyor. Kazakistan Almati Havalimanı satın alımına ilişkin hisse devrinin 1Ç21’de tamamlanacağnı tahmin ediyoruz. TAVHL için hedef fiyatımızı TAV’ın Türkiye havalimanlarındaki 2 yıl sözleşme uzatımı nedeniyle önceki 24.80’den 31.55TL’ye revize ediyor ve AL tavsiyemizi koruyoruz. Hedef fiyatımız Kazakistan Almati satınalımını içeriyor."
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.