TOASO-Tofaş hisse senedi yorumu ve tahmini

Garanti BBVA Yatırım, TOASO-Tofaş hisse senedi için 12 aylık tavsiyesini 346,80 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı. Öte yandan hisse Temmuz ayından bu yana satıcılı bir seyir izlerken yaklaşık yüzde 40'a yakın değer kaybı yaşadı.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Garanti BBVA Yatırım, TOASO-Tofaş için tavsiyesini 346,80 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı. Öte yandan hisse Temmuz ayından bu yana satıcılı bir seyir izlerken yaklaşık yüzde 40'a yakın değer kaybı yaşadı.

Aracı kurumun raporunda yer alan bilgiler şu şekilde:

"Son sekiz yılda toplam 680 bin adet üretilen Doblo modelinin üretimi 2023 itibariyle sonlandırıldı. Aynı dönemde yaklaşık 1,2 milyon adet üretimi yapılan Fiat Egea/Tipo’nun üretim kontratı ise bir yıl daha uzatılarak 2025 sonuna kadar devam edecek. Ayrıca, Fiorino’nun üretimi sözleşme süresinin Haziran 2024'te sona ermesi ve GSRII-B regülasyonları nedeniyle durduruldu.

Boşalan üretim bantlarına ilk olarak K0 modeli gelecek. K0’ın üretimi 2025’te başlayacak ve üretilen araçların yaklaşık %80’i Avrupa’ya ihraç edilecek. 2025’te 100 bin adet üretim hedeflenirken, 2026 ve sonrasında bu rakamın 150 bin adete çıkarılması planlanıyor. Stellantis işbirliği, şirket için yeni fırsatlar sunarken sinerji yaratıyor. 2023 yılında Stellantis Otomotiv’in tüm hisseleri 400+52,6 milyon Euro bedelle satın alındı. Yeni distribütörlük anlaşmasıyla - Rekabet Kurulu onayına bağlı olarak - 2025 ve sonrasında 160 bin adetlik ek satış öngörülüyor. Bu projeksiyonla toplam yurtiçi satışların %55-60’ını ithal araçlar oluşturacak. 2016-2023 döneminde ithal araçların toplam satışlar içindeki payı %7,5 seviyesindeydi. Egea’nın yerini alacak yeni modelin de bu sinerjiden doğabileceği öngörülüyor.

Tahminlerimize göre 2026 ve sonrasında fabrika, yıllık 158,846 adet araç üretim kapasitesine ulaşacak. Buna rağmen fabrikada hala 75 bin adetlik kullanılabilir kapasite olacak. Tam verimlilik durumunda Doblo veya Fiorino’ya alternatif olabilecek yeni bir ticari model üretimi de mümkün görünüyor. Modellememizde %77’lik kapasite kullanım oranı dikkate alınmıştır.

K0 modelinin üretimiyle beraber, Stellantis Otomotiv’in ithal araç satışlarının yüksek katkısı 2025’te üç haneli yüzdelerde büyüme sağlayacak. Ancak kârlılık, ithal araç ağırlığının artmasıyla eski seviyelerine dönmeyecek. İthal araçların marjları düşürmesi nedeniyle projeksiyon döneminde ortalama FVAÖK marjı %10,5 olarak öngörülüyor (2017-2023: %14,2).

2024’te Otomotiv Pazarı: 2. çeyrekte daralma başlamasına rağmen 1. çeyrekte binek araçlardaki güçlü satışlar sayesinde 2024 Ocak-Ağustos döneminde hafif araç pazarı satış adetleri korundu. 2024’e ilişkin beklentimizi muhafazakar tutarak %25 daralma ile 924 bin adet satış hedefliyoruz (Tofaş beklentisi: 0,9-1,1 milyon). 2024’ün ilk yarısında AB ticari araç pazarında van segmentindeki %15’lik büyüme dikkat çekiyor (2023’te van: +%14,6). ACEA, 2024’te Avrupa’da yeni araç satışlarında %2,5’lik büyüme bekliyor (2023: %13,9)."

Riskler:

Uzun süreli sıkı para politikası,
Pazar payında beklenmedik kayıplar,
TL’de keskin dalgalanmalar,
Hammadde fiyatlarında sert artışlar,
Tedarik zincirindeki bozulmalar,
Rekabet Kurulu onayıyla ilgili sorunlar,
Model geçişlerinin beklenenden uzun sürmesi,
Kapasite kullanımında uzun süreli düşük verimlilik.

Kaynak: Garanti BBVA Yatırım / Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz

Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.

Kategoriler Borsa Hisse Yorumları
Yorumlar