Tweet at icat çıksın!
Melek yatırımcı Mehmet Buldurgan, sosyal medyadan girişimci çıkardı. Bir süredir desteklediği Visionteractive’in zihni sinir icatları arasında tweet’le çalışan şarj aleti ve langırt masası, hashtag’le içecek veren otomat gibi çok ilginç ürünler bulunuyor Temsa’nın eski CEO’su Mehmet Buldurgan, melek yatırımcılığa soyundu.
Abone olBir süredir desteklediği Visionteractive’in zihni sinir icatları arasında tweet’le çalışan şarj aleti ve langırt masası, hashtag’le içecek veren otomat gibi çok ilginç ürünler bulunuyor
Temsa’nın eski CEO’su Mehmet Buldurgan, melek yatırımcılığa soyundu. Online ve gerçek dünya arasında köprü olacak ürünler geliştiren Visionteractive firmasını destekliyor. Türk işi zihni sinir icatlar geliştiren firmanın ürünleri arasında Instagram ile çekilen fotoğrafların sekiz saniyede bastırabileceği bir sistem, bir tweet’le kullanıcılara ürün veren otomat, tweet ile çalşan langırt yer alyor.
Mehmet Buldurgan, Visionteractive’in sosyal medya tabanlı, eğlenceli ve interaktif ürünler geliştirdiğini belirterek,
“Geliştirdiğimiz yaratıcı ürünlerle markaları hedef kitleleriyle buluşturup, markanın sosyal medyada yayılımını sağlıyoruz. Marka bilinirliğini artırıp katılımcılara etkinliklerde fark yaratıyoruz” dedi.
‘Hashtag’le şarj olsun
Buldurgan, firmanın geliştirdiği ilginç ürünler hakkında şu bilgileri verdi: “Presstagram, etkinkinliklerde katılımcıların belirlenen #hashtag ile Instagram’da paylaştıkları fotoğraflarının özel tasarımlı bir çerçeveyle çıktısını veren bir cihaz.
SocialMat, etkinliğe özel olarak belirlenen #hashtag ve her katılımcıya özel olan bir kodla tweet attıkça çalışan yeni bir cihaz. SocialBreak, düzenlenen organizasyonlarda organizasyona özel önceden belirlenen hashtag ve her katılımcıya özel bir kodla tweet attıkça sıcak içecek veren sosyal bir otomat.
Socialgoal, tweet ile çalışan langırt. 2 kişi belirlenen #hashtag ile tweet atar. Atılan tweet üzerine ona bir kod gelir ve kodu langırta girdikten sonra maç başlar. WalkinAd, klasik basılı materyallerin konumlandığı versiyonun yanı sıra markaların logo veya maskotlarının da konumlanabileceği yürüyen bir Reklam aracı. FlyinAd, etkinliklerde video/fotoğraf çekimi yapan bir cihaz. Chargee, mobil cihazları şarj etmek için belirlenen #hashtag ve cihaza özel kodla atılan bir tweet ile çalışan şarj aleti.”
Firma beş çocukluk arkadaşı tarafından kuruldu. Bunlardan biri olan Onur Candan, firmanın Pazarlama ve Satış Müdürü olarak çalışıyor. Candan, beş arkadaş bir araya gelerek Presstagram fikrini bulduklarını dile getirerek, ardından sektördeki ihtiyacı tespit edip buna yönelik ürünler geliştiren teknoloji ve Ar-Ge firması vizyonuyla yola çıktıklarını söyledi.
Yazılım Türk mühendisten
Onur Candan, cihazlarının donanım ve yazılım olmak üzere iki kısımdan oluştuklarını belirterek, şunları aktardı: “Bu tür teknolojik cihazları ön plana çıkartan başarıya ulaşmasını sağlayan en önemli faktör yazılım kısmı. Cihazlarımızın yazılım kısmı bünyemizde çalışan Türk mühendislerimiz tarafından yapılıyor. Donanımsal kısımda ise dünya üzerinde popüler olan işlevselliği ve sağlamlığı kanıtlamış olan bazı tümleşik elektronik komponentleri kullanıyoruz. Tabii ki sadece bunlarla yetinmeyip kendi bünyemizde elektronik kart tasarımı, üretimi ve testini yapabilecek potansiyele sahibiz. Cihazlarımızın daha iyi olabilmesi için de Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Aldığımız geri dönüşler de bizi yeni cihazlar geliştirme konusunda teşvik ediyor.”
İhracat da gerçekleştirdi
Candan, interaktif ürünlerin geliştirilmesi ve bu ürünlerin sosyal medyayla nasıl kullanılacağı konusunda hayal güçlerine bağlı olarak ilerlendiğini belirterek, “İnteraktif dünyada; sanal gerçeklik, kas hareketleri ve beyin dalgalarıyla cihazların eğlenceli bir Oyun haline dönüştürülerek kullanıcılara sunulmasıyla ilgili olarak çalışmalar başladı ve hızla ilerliyor. İlk etapta bu ürünler karşımıza sıkça çıkıyor olacak” dedi.
Sosyal medya kullanımının gün geçtikçe arttığını da anımsatan Candan, şunları söyledi: “Buna paralel olarak geliştirdiğimiz çözümlere talep de artacak. ‘Şeylerin interneti’ gelişen bir alan. Buna yönelik de ürünler üzerinde çalışıyoruz. Küresel bir firma olma yolunda ilk ihracatımızı gerçekleştirdik. 3 yıl içerisinde 10 ülkede faaliyet göstermeyi hedefliyoruz.”
‘İş fikrine gönülden inandık’
Mehmet Buldurgan, Şirket Ortağım Melek Yatırımcı Ağı’nın Visionteractive’in ortaya koyduğu iş fikrine gönülden inandığını belirterek, “Bizim desteğimizle şirket 1 yılda cirosunu 10 kat büyüttü. Melek yatırımcı iyi bir girişim ve girişimci olduğu zaman cironun ve markanın büyümesi için gerçekten önemli bir lokomotif oluyor. Visionteractive’de bunu çok yakından gördük. Visionteractive’i birkaç yıl sonra çok güçlü bir ulusal teknoloji markası olarak görebileceğiz. Daha sonra da bu markayı komşu ülkelerden başlamak üzere yurtdışı pazarlara açacağız” dedi.
Milliyet