Yeni ortaklarıyla sermaye ve güç kazanıyor

Dijital dilekçe sitesi change.org Bill Gates, Evan Williams, Reid Hoffman, Ashton Kutcher gibi dünyaca ünlü isimlerden 25 milyon dolar sermaye sağladı. Dünyanın en önemli dijital sivil toplum hareketi olan change.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Dünyanın en önemli dijital sivil toplum hareketi olan change.org, itibarlı yatırımcılarla güçleniyor. Sonuç alan kampanyalarıyla sesini duyuran dijital dilekçe sitesi, küresel çapta takdir gören isimlerden 25 milyon dolar sermaye sağladı.

 

Change.org'a 25 milyon dolar sermaye desteği sağlayan yatırımcılar arasında Bill Gates, Twitter kurucularından Evan Williams, Yahoo kurucusu Jerry Yang, Linkedin kurucusu Reid Hoffman, Huffington Post'un kurucusu Arianna Huffington, Virgin Grubu'nun sahibi Richard Branson ile aralarında aktör Ashton Kutcher'in de yer aldığı bir fon bulunuyor.

 

Change.org'un büyük ortağı olan şirket ise Omidyar Network. eBay'in kurucuları arasında bulunan Pierre Omidyar, Omidyar Network'u kar amacı gütmeyen bir yardım kuruluşu, sivil toplum hareketi organizatörü olarak konumlandırıyor. Change.org'un kurucuları arasında yer alan ve CEO'luğunu yürüten Ben Rattray, "25 milyon dolarlık yeni sermayeyi bulmanın daha kolay yolları vardı. Ancak, biz uzun vadeli yatırımın anlamını bilen misyon sahibi isimleri biraraya getirdik" diyor ve ekliyor: "Küresel olarak büyürken iki grup insanı biraraya getirmeye çalışıyoruz. Birinci grup, ölçek yaratmayı bilen, büyük şirketlerin yöneticileri. İkincisi ise büyük değişimlerin merkezinde olan medya ve iş dünyası liderleri. Amacımız bu grupların kontrol hissesi sahibi olmadan, şirkete katkı sağlaması."

 

Geçen yıl ilk kez 15 milyon dolar sermaye alan change.org'da 25 milyon dolarlık yeni sermayenin ardından da şirketin kontrolü kurucularda bulunuyor.

 

 2013 ortasında ilk sermayeyi aldığında aylık tekil ziyaretçi sayısı 35 milyon olan change.org, o günden bu yana çok hızlı bir büyüme sergileyerek aylık 80 milyon tekil ziyaretçi rakamına erişti. Şirketin CEO'su Rattray, başarıyı sonuç alan kampanyalarla ölçüyor. Bu alanda da tam 5 kat artış var. Geçen yıl her saatte 1 olan sonuca oluşan kampanya sayısı, bu yıl saat başına 5'e çıkmış durumda.

 

18 ülkede ofisi bulunan, 200 kişinin çalıştığı change.org, sağladığı yeni sermayeyle mobil teknolojiye yatırım yapmayı planlıyor. Change.org, yüksek katılımlı az sayıda kampanya yerine, daha az sayıda katılımlı yüksek sayıda kampanya hedefliyor.

 

Türkiye'de de son derece aktif olan change.org'un sonuç aldığı kampanyalar arasında, çok sayıda çevre kampanyası ve maden çalışmalarına yönelik ILO sözleşmesinin TBMM'de kabul edilmesi de bulunuyor.



Kaynak: Fortune Türkiye

Yorumlar